3 Nisan 2007 Salı

Komeda


Ben de bugün sizlere efenim, İsveçli pop grubu Komeda'yı takdim edeceğim. Stereolab sevenler iyice yaklaşsın! Grup, 1991 yılında bir Buster Keaton festivalinde pit band olarak kariyerine başlıyor. bu arada pit band; bööle opera, müzikal gibi müzikli gösterilerde oyunculara eşlik eden orkestraya verilen admış. bi yaşıma daha girdim sizi bilemem. Komeda, adını Polonyalı ünlü Jazz müzisyeni Krzysztof Komeda'dan alıyo. Adamın adını ezbere yazdım. Ayrıca ezbere Krzysztof Kieslowski de yazabiliyorum, filmlerini de izledim o ayrı bi konu. Bu arada Krzysztof Komeda, genelde Polanski filmleri için yaptığı soundtrack çalışmalarıyla da tanınıyor.
Konumuza dönelim, neydi heh Komeda. Grup üyeleri, ayrıca Projektor 7 adını kullanarak, sessiz filmler için müzik yapıyolar.

Diskografi şöyle:
Pop På Svenska (1993)
Plan 714 till Komeda (1995)
The Genius of Komeda (1996)
What Makes it Go? (1998)
Pop På Svenska & Plan 714 till Komeda (2001)
Kokomemedada (2003)

Son albümleri Kokomemedada'da yer alan şarkılardan "Check it out" Old Navy reklamlarında, "Out from the rain" ise Nintendo reklamlarında kullanılmış.
Velhasıl-ı kelam, ben bu grubu dinledim, sevdim. Beğendiklerimden bikaç tane de upload ettim, bikaç tane de ordan burdan buldum buyrunuz:

Komeda - Out from the rain [Kokomemedada albümünden]
Komeda - Elvira Madigan [Kokomemedada albümünden]
Komeda - Blossom (Got to get it out) [Kokomemedada albümünden]
Komeda - More is more [The Genius of Komeda albümünden]
Komeda - Disko [The Genius of Komeda albümünden]
Komeda - Fire [The Genius of Komeda albümünden]

2 yorum:

Burcu dedi ki...

Komeda cidden güzel bir keşif. Ben Stereolab dinleyemesem de (vokalini mi sevmiyorum ne) Komeda güzel.

Adsız dedi ki...

Komeda'yı halen hatırlayan birisi, enterasan.
Türk blogger'lar beni şaşırtmaya devam ediyorlar