4 Nisan 2007 Çarşamba

birbirine benzeyen şarkılar vol.kaç oldu bre bu?

bugün sizler için bissürü abuk subuk birbirine benzeyen şarkılar seçtim. şarkıların bazıları abuk değil aslında, ama ben öyle bir şekilde birbirlerine benzettim ki; böyle dinleyince abuk oluyolar.

1-önceliklen melodik bakımdan değil de tematik veyahut ta lirik bakımdan birbirine benzeyen şarkı örnekleri var elimde:
The Cure - Pictures of You
Timur Selçuk - Bir resimde sen (Hazal Selçuk'un sesinden)
Yeni Türkü - Resim
-----------------------------------------------------------
Ebru Gündeş - biir dünyanın en çirkef kadını benim ikiii dişlekim ama göstermem üüüç yerim çok dar (ay bilmiyom böle miydi sözleri karıştırdım)
Rober Hatemo - biiiiiir çok sıkıldım ikiiiii benden çok var üüüüüüç tıp (sonsuza kadar sussa)
____________________________
2-sonracığıma neden benzettiğimi açıklamaya üşendiğim siz dinleyin dediğim şarkılar var:
Blonde Redhead - Equus
Vega - Sokaklar Tekin Değil
-----------------------------------------------------------
King Crimson - Epitaph
Timur Selçuk - Beyaz Güvercin

-----------------------------------------------------------
Serdar Ortaç - Yüreğinden Yaralı (sadece giriş kısmı)
David Bowie - Nature Boy (Moulin Rouge'un soundtrack albümünde de yer alır. Esasında yazarı Eden Abhez'dir ve pek çok müzisyen tarafından defalarca yorumlanmıştır. Ama ben Moulin Rouge Soundtrack albümünde yer alan ve David Bowie ve Massive Attack tarafından icra edilmiş versiyonunu bulup buraya koycam kısmetse inşalla, nasıl olduysa işte yukardaki serdar ortaç şarkısının introsunu bu şarkının melodisine benzettim. hay benzetmez olaydım!!)
__________________________________________
3- ve klasik müzük eserlerinden araklanarak ay pardon coverlanarak yapılmış bi takım şarkılarım var:
Procol Harum - A Whiter Shade of Pale
J.S. Bach - Air
-----------------------------------------------------------
Sertab Erener - Sarıl Bana
Erik Satie - Gnossienne No.1

bi ara unutmazsam böyle klasik müzik eserlerinden coverlanmış şarkılardan daha çok bulup upload edicem.
________________________________________
eksik mp3'leri şu anda tedarik etmeye çalışıyorum telaşa mahal yok =P

2 yorum:

Burcu dedi ki...

nesliyan televizyon izlemeye başladığından beri sen çok değiştin çok.

ama benim de aklıma geldi bi çalıntı serdar ortaç şarkısı belki de kavırdır bilemicim.

"nereye nereyee gideyim ya benim ol ya da seni terkedeyim" diye bi şarkısı vardı işte o trainspotting müziklerinden elastica 2:1 in aynısı mıydı neydi.


bu kadar gelmişken bir trainspotting ve ewan mcgregorcığımızı analım istedim.

anamadım commentlere resim koyamıyoruz galiba.

ewan mcgregor a burdan sesleniyorum seni hep sevdim ve şişman ve yaşlıyken de sevicem.

fırat dedi ki...

Blogun yeni tasarımı pek şahane...