13 Mayıs 2007 Pazar

Are You Scared To Get Happy?

Bir keresinde sanırım Bant Dergiydi, C86 ile ilgili bir yazı okumuştum. Cümleleri tam olarak hatırlamıyorum, ama yaklaşık şöyle bişiydi: "İşte müzikleri akımlara ayırmak ve kendini o akımlardan birine ait hissetmek son derece popa uygun bir davranıştır" gibisinden... Evet, ben popçuyum, müziklerin böyle akımlara ayrılması, onlara ilginç isimler verilmesi hoşuma gidiyor ne var? Sadece shoegaze grupları dinlemeyi, kendime shoegazer demeyi seviyorum ya da sadece twee pop grupları dinlemeyi.
Bir kaç gündür sürekli twee pop dinliyorum. Çok mutluyum, hep neşeliyim, pozitif bi insan oldum (yalan söylemiş olabilirim). Peki yeni başlayanlar için twee pop nedir efem? şudur:
indiepop şeysidir. punk'ın enerjisine ve ruhuna sahiptir çok şükür. Rock'n Roll'un ilk günlerinden beri görülmemiş bir basitlik ve samimiyet hakimdir ayrıca bu müzüğe. Kökleri teee 1986 yılında NME dergisnin çıkarmış olduğu C86 kasedine kadar gider. The Smiths Gitarları, The Ramones'in toyluğu ve girl-group döneminin (50'ler 60'lar felan) tatlı nostaljisini birleştirince ortaya twee pop çıkar. Bir insan müzikten daha fazla ne isteyebilir ki?

MP3: Beat Happening - Cast a shadow
MP3: Annemarie - Apple
MP3: The Lucksmiths - Adolescent Song of Mindless Devotion
MP3: The Boy Least Likely To - Be Gentle With Me
MP3: Sambassadeur - Between The Lines
MP3: Suburban Kids With Biblical Names - Funeral Face
MP3: The Electric Pop Group - Popgirly
MP3: Santa Dog - Delicate
MP3: Acid House Kings - Do What You Wanna Do
MP3: bare knees - sex and communism
MP3: Scaredycat - Anna bananas
MP3: Strip Squad - Down and Out and Away
MP3: Free Loan Investments - Kick his balls out
MP3: Another Sunny Day - Rio
MP3: Tullycraft - DIY Queen
MP3: Math and Physics Club - Darling, Please Come Home
MP3: Ezginin Günlüğü - Sen Giderken

6 yorum:

Neslihan dedi ki...

ne kadar tatlı şarkılar bulmuşsun ay yirim =)

auroboros dedi ki...

viva la free twee!!
Ben de popçuyum, bu konuda da seni yalnız bırakmayacağım.
:)

Deniz Ural dedi ki...

Son yıllarda 'öhem, biz müziğimize isim koymak istemiyoruz' filan diyen tipler peydah oldu. Efendim şimdi, müziğine sen isim koymazsan ben koyarım, Ali, Hasan, Fatma koyar daha mı iyi olur? Büyüyünce kendi karar verecek, biz müziğimizi özgür yetiştireceğiz durumu değil ki bu. Değil mi Nesliyan? (Bu arada yezıyı sen yazıp, ilk yorumu da kendi kendine mi yaptın, ben mi şaşırdım, ehe. :)

Twee Pop'u ilk senden duydum, ama ne demek istediğini anladım -zira pek güzel anlatmışsın. Şarkıların çoğunu bilmiyorum ve iş yeri yasakları dolayısıyla şu anda dinleyemiyorum. Eve gidince ilk iş. :)

Neslihan dedi ki...

güzel yorumunuz için teşekkürler, inşalla şarkıları beğenirsin =)
evet, ilk yorumu kendime yazdım. blog arkidişlerim beni terketti, kimse okuyup yorum yazmayınca ben de kendime yorum yazıverdim.
aslında ben de kimsenin blogunu okuyup yorum yazmıyorum ki neden bekliyorum böle bişi, beklememeliyim. neyse uzatmiim böyle işte =)

Burcu dedi ki...

cast a shadow in my direction
cast a shadow in my direction
cast a shadow in my direction
cast a shadow in my direction

Adsız dedi ki...

http://lumerkoz.edu can you do thi for me, http://www.ecometro.com/Community/members/Buy-Amoxicillin.aspx mustafa http://www.comicspace.com/buy_avapro/ mathre http://www.comicspace.com/nexium/ inhibiting woodwards http://msdnbangladesh.net/members/Buy-Atacand/default.aspx phoneshelter roadside http://soundcloud.com/buy-allegra recognises