21 Nisan 2007 Cumartesi

Birbirine Benzeyen Albümler

Yakında bu benzetmelerim yüzünden blogger camiası beni linç edicek sanırım. Neyse, son dahiyane(!?) keşfimi de anlatıp, çekiliyorum huzurlarınızdan.

Blogumuzun ilk dönemlerinde Bucu, keşfettiği süper bi müzisyen hanımdan bahsetmişti şu yazısında. Yani Planningtorock'tan. Sanırım kimsenin ilgisini çekmemiş, kimse yorum da yazmamış. Çok üzüldüm. Janine Rostron isimli yetenekli bayanın alter egosu olarak ta tanıtılan Planningtorock'un halihazırda bir albümü bulunmakta: Have it All.
İşte ben de sizler için bu koskoca albümü üşenmeden upload ettim.

full album: Planningtorock - Have It All
Buraya kadar herşey normal. İşte şimdi saçmalamaya başlıyorum, hazır olun efem.
Planningtorock'ın bu albümünde ben, yoğun şekilde bir Kate Bush'tan etkilenme hissettim. Bilmiyorum ne kadar doğru, ama çok fazla Kate Bush dinlemiş biri Planningtorock'ı dinleyince ne demek istediğimi anlıycaktır sanırsam. İşi bir adım ileri götürerek, Planningtorock'ın albümünü, Kate Bush'un The Dreaming albümüne benzetiyorum. Bence öyle. Üstelik bu albümü de upload ettim.

full album: Kate Bush - The Dreaming
İkisinde de aynı tuhaflık ve delilik var. Kate Bush'un dehası tartışılmaz. Janine Rostron adlı hanfendinin yani Planningtorock'ın ne olduğunu da ileriki yıllar gösterecek. 2007 sonbaharında yeni albümünü çıkaracakmış.
Kate Bush'tan etkilenmiş bağyan müzisyenler içinde en çok Björk'ü severdim, şimdi listeme bu hanımı da ekledim.

1 yorum:

Neslihan dedi ki...

kendime yorum yazcam. have it all bence gözden kaçmış, 2006'nın en güzel albümlerinden biri.
Kate Bush'un the dreaming albümüne zaten bayılıyom.