21 Mart 2007 Çarşamba

tamburlarda kemanlarda şarkılarla yaşıyorum

özel hayatımı işe karıştıraraktan, ortak blogumuzu kötü emellerime alet etmek gibi olmasın ama (olmasın), ben bu sabah gördüğüm bir rüya yüzünden uyanamadım, servisi kaçırıp okula geç kaldıııııııııııım. "bizene senin rüyandan müyandan amma da bayıksın" diye veryansın edenler için yutubdan bir vidyo seçtim, siz böyle buyrunuz. "yok biz rüyanı dinlemek istiyoruz" diyenleri de aşağı alalım.

bööle rüyamda cd çalara benzer tuhaf bi alet vardı. yanımda da benimle birlikte müzik dinlemek isteyen bitakım insanlar. ben onlara peter, bjorn and john'dan "amsterdam" adlı parçayı dinletmek istiyorum. ancak cd çalarımızın ileri alma ve geri sarma düğmeleri olmadığı için o şarkıya gelene kadarki tüm şarkıları dinlemek zorunda kalıyoruz. işte sanırım rüyamda biz o şarkıları dinlerken, ben de bi yandan okula geç kalıyodum. neyse efendim, dinlediğimiz şarkılardan iki tanesini hatırlayabiliyorum. biri zeki müren'den "ben zeki müren". diğeri de puccini'nin la boheme operasından "o soave fanciulla" isimli düet. valla. zaten ikincisi çalarken ben uyandım. evek, o soave fanciulla çalarken ben uyandım, bunu aklınızda tutun, buraya geri döncez. şimdi bahsettiğim şarkıları mp3 olaraktan şuraya koyim da...
MP3: Peter Bjorn and John - Amsterdam
MP3: Zeki Müren - Ben Zeki Müren
MP3: Puccini - O soave fanciulla
laf lafı açıyo ama, bööle eskiden tv'de awakenings diye bi film izlemiştim. başrollerinde robert de niro ve robin williams vardı. olay bi hastanede geçiyodu. ve encephalitis lethargica denilen (bir tür beyin iltihabı) ilginç bir hastalığa yakalanmış hastalar vardı bu filmde. sözde yaşıyor gibi göründükleri halde ne konuşuyorlar ne de hareket ediyorlar, günler boyunca aynı pozisyonda öylece duruyorlardı. doktorumuz robin williams da hastaları uyandırmak için bir sürü metod geliştiriyordu kendince. bunlardan biri de müzikti. bir sahnede pikaba bi plak koyup yaklaşık şöyle bişiy dediğini hatırlıyorum: "işte bu puccini'nin la boheme operasından bir düet. şimdiye kadar yazılmış en güzel şarkı". hıh işte, rüyamda tam da bu şarkı çalarken uyanmam, bilinçdışımın bana yaptığı güzel bir şaka olsa gerek diye düşündüm sabah sabah ve neşelendim =)
bu arada encephalitis lethargica, 1920'lerde ortaya çıkıp hızla yayılan ve birdenbire ortadan kaybolan bir hastalıkmış. çok ilginç. ayrıntılı bilgi isteyenler için iyi ki varsın wikipedia.

Hiç yorum yok: