19 Mart 2007 Pazartesi

Magazin Forever

MP3: The Smiths - William, it was really nothing
MP3: The Cure - Cut Here
MP3: Associates - Club Country

Evet, şu yukardaki 3 şarkı arasındaki ortak nokta nedir?
Cevap : Billy Mackenzie

Peki billy mackenzie kimdir veyahut nedir?



Ehem, kendisi, 70'lerin sonu 80'lerin başında ortaya çıkıp gelişip serpilen the cure, the smiths, echo and the bunnymen gibi çeşitli new wave(ne demekse!) gruplarıyla birlikte peydah olmuş, ancak varlığını 90'lı yıllara kadar sürdürebilmiş olan associates adlı grubun solisti ve kurucularındandır. william macarthur mackenzie (yani billy mackenzie) 1957 yılının bir tiyatrolar günü olan 27 Mart'ında doğup, 22 Ocak 1997 (hayatımda yaşadığım en berbat doğumgünüm olarak tarihe geçmiştir, iddia ediyorum daha berbatını yaşayan çok az kişi vardır) herneyse 22 Ocak 1997'de geçirmiş olduğu ağır depresyon nedeniyle intihar ederek (aşırı doz maharetiyle) hayata veda etmiştir. çok güçlü ve yüksek tonlarda sesler çıkarabilen iyi bir vokalist olmasının yanı sıra, morrissey'le bir takım gönül ilişkileri yaşadığı zannedilmektedir. nitekim, işte yukardaki the smiths şarkısı "william, it was really nothing" de billy'ye ithafen yazılmış, billy mackenzie de bunun altında kalmayıp karşılığında "steven, you're really something" diye bir şarkı yazmıştır morrissey için. o şarkıyı bulamadım, elinde olan varsa bize ulaştırabilir mi acaba? merak ediyorum. bu arada bilindiği üzere morrissey'in tam ve gerçek adı steven patrick morrissey'dir. heh buraya kadar tamam.

Şimdi cut here ya da the cure ile olan münasebetine gelelim. Billy abi, aynı zamanda robert smith'in de yakın dostudur (aynı plak şirketinde bulunmaları nedeniyle olsa gerek, fiction records). mackenzie'nin 1997 yılında intiharı, robert smith'i ziyadesiyle üzer ve arkidişi billy için bu şarkıyı yazar. ha, bu arada billy mackenzie'yi the cure'ün mint car şarkısının klibinde de görebilmekteyiz (alakasız bi yan bilgi). Klibin tamamı burda.


Tüm bunların yanında siouxsie sioux da, mackenzie'nin intiharı üzerine say adlı bir şarkı yazmış. onu da bulamadım maalesef. şöyle bişiy daha var:
28 Mart 2007 yani billy mackenzie'nin doğumgününden bir gün sonra bir tribute konseri düzenlenecekmiş londra'da, onu da buldum. ayrıntılı bilgi şurda.
associates'i o kadar çok sevmiyorum ama bütün bunları neden yazdım, bilmiyorum. etkilendim galiba =)

1 yorum:

fırat dedi ki...

Bu site harika... Blogumda linkler bölümüne ekleyeyim yahu...

associates'i çok severim...