21 Mayıs 2007 Pazartesi

French Pop


Karısı Morticia, Fransızca konuşunca romantikleşiveren Gomez Addams gibiyim maşalla. Böyle tatlı ve yumuşak pop melodileri, fransızca sözlerle birleştiğinde, ben hemen o şarkıya aşık oluyorum. Nitekim Eurovision'da da en çok Fransa'nın şarkısını beğenmiştim.

MP3: Les Fatals Picards - L'amour à la française (örovizyon fransa şarkısı)

Dilerseniz, böyle güzel fransızca pop örnekleriylen devam edelim yazımıza ehem.


STEREO TOTAL

Bunlar esasında Berlin'li olmalarına rağmen, bir Fransız abla ve bir Alman abiden oluşmaktadır (eskiden 4 kişilermiş ama). Sadece Fransızca değil, Almanca, İngilizce, İspanyolca, Japonca ve Türkçe şarkıları bulunmakta. Synth-pop, punk, elektronik müzik karışımı bişi yapıyolar. Tatlılar, Müjde Ar'ı seviyolar galiba.

MP3: Stereo Total - Touche moi
MP3: Stereo Total - Musique Automatique






LOUISE ATTAQUE




TV'de bi tane Fransız müzik kanalını(M6 Music) izlerkene görüp sevdiğim bu grup ta 1994'te kurulmuş. Esasında pop değil de folk-rock demek daha uygun olur tarzlarına. 2001-2005 tarihleri arasında bi ara dağılıp yeniden toparlanmışlar. 1998 tarihli Louise Attaque isimli albümleri en güzel şey.


MP3: Louise Attaque - J't'emmène au vent




EMILY LOIZEAU





1975 doğumlu Fransız bağyan müzisyen. İlk albümü 2006 tarihli "L'autre bout du monde" olup, kendisi şu sıralar Andrew Bird'le birlikte turnedelermiş efenim.

MP3: Emily Loizeau - Jalouse
Bu şarkının ayrıyetten klibini de tavsiye ediyorum.








WATOO WATOO





Watoo Watoo, şarkıcı Pascale ve müzisyen, multi-enstrümentalist kocası Michaël Korchia'dan oluşan Fransız bir grup. Kimi zaman jazz'a meyleden Fransızca pop yapıyorlar. Hanımablanın sesi Jane Birkin'e benziyor ama daha iyi. Bucu'yu bu konuda uyarmak isterim. Stereolab sevenler bunu da sever gibime geliyor.

MP3: Watoo Watoo - Perdu
Last.fm sayfalarında, birkaç tane free mp3'leri de var ayrıca.




LOONS


Loons, Flowers From The Man Who Shot Your Cousin ve Cowbird adlı iki grubun üyelerinin eski grupları. Fransız değiller ama arada bir iki tane Fransızca şarkı yapmışlar. Sanırım artık böyle bir grup yok. Haklarında hiçbir şey bulamıyorum çünkü.

MP3: Loons - Ne Sois pas si bête

10 yorum:

Unknown dedi ki...

Stereo Total'i Sony reklamında ki parçalarıyla keşfetmiştim ( I love you, Ono). Demek ki reklamlar bazen iyiymiş. Türkçe şarkılarını aradım ama bulamadım, bedbahtım.

Burcu dedi ki...

1. fransanın eurovision şarkısı çok tatlı ve çok sevdim
2. stereo total'e karşı önyargılıydım bikaç şarkısını dinleyip gıcık olmuştum touche moi yu muhtemelen dokun bana diye çevrilen şarkıyı beyendim.
3.louise attaque inmedi.
4. emily'yi andrew bird sevenlere söleyelim:)
5. jane birkin konusuna gelince onun sesi ince çıkınca nefret ediyorum. evek. ama watoo watoo vokal hariç müzik ne kadar güzel ya. harika. vokali bile sevdirebilir bana:)
6. loons fazla şirin. ama dağılmış olamalarından dolayı sempati duydum. dağılmış grupları tutunamayanları seviyoruz.
7. benim fikrimi kim sordu hiçkimse. X-)

Neslihan dedi ki...

1)cevap to berkadam:
Stereo total'in Türkçe şarkısı bende var. Eğer başarabilirsem bi yere upload edip linki de buracıktan verebilrim.

2)cevap to bucu:
benim sevdiğim müzükleri sen de sevince böle mutlu oluyorum bucu. buraya yazdıım her postta bir nevi sana fikrini sormuş sayılırım o yüzden hihi.
louise attaque'ı doğru dürüst upload edememişim. neyse. üşenmezsem bi ara tekrar şeedim.
watoo watoo'nun şarkısını bugün arka arkaya kaç kere dinledim bilmiyorum. gerçekten bayaa güzel.
loons'un last.fm'de bikaç free mp3'ü daha var onlar da fena diil.

Burcu dedi ki...

teşekkür ederim nesliyancım
maksat yorum çok gözüksün
öperim.

Neslihan dedi ki...

ben de bişi yazim daaa 5 yorum olsun o zaman. ben de öperim burdan.

Neslihan dedi ki...

bu da 6 hahaha.

Neslihan dedi ki...

bu arada stereo total'in türkçe şarkısını upload ettim. burdan:
http://www.fileden.com/files/2007/4/22/1006202/stereo%20total%20-%2015%20-%20hep%20onaltida.mp3

Unknown dedi ki...

Çok beğendim teşekkür ettim :)

jane de lus dedi ki...

ben hep 16da kalmaak istiyoruum. =)

tam benlik bi post olmus bu
french idol denilince serge ve jane'in yeri aynı ama french pop olunca soz konusu, brigitte bardot'yu kralice ilan etmek isterim. france gall prensesse, francoise hardy de kontes olabilir, oui.
fakat bir de bu taraklardan ayrı, electroclash havalarından bir içim su vive la fete var ki, stereo total'i döverler diyorum. =)
ve herkese onerdigim gibi yelle i önerip bu pencereyi terkediyorum, au revoir. =)

Travis dedi ki...

bi yorum da benden gelsin o zaman..
Flowers From The Man Who Shot Your Cousin grubunu bilenlerle konuşmak güzel..konuşmadım gerçi ama öyle farzedin.. haydi..