8 Nisan 2007 Pazar

Symphony No.3 (Brahms)

Brahms sever misiniz? Hiç dinlemedim demeyin, her insan hayatında bir kere bilinçli ya da bilinçsiz olarak Macar Dansları'nı dinlemiştir. Özellikle de Hungarian Dance in f sharp minor (midi dosyası) bölümünü...

Johannes Brahms, 1833-1897 yılları arasında yaşamış, Romantik Dönemin en önemli Alman bestecilerindendir. İlk senfonisini ancak 1876 yılında yani 43 yaşında iken tamamlayabilmiş, bu kadar geç kalmış olmasının nedeninin kendini Beethoven'ın büyüklüğü ve gölgesi altında ezilmiş hissediyor olmasından kaynaklandığı rivayet olunur. Ayrıca pek çok çalışması da Beethoven'ın çalışmalarında benzemekle birlikte, Beethoven'ı taklit etmekle suçlanmıştır falan...

Benim bahsetmek istediğim eser ise 3 No'lu senfoni. Brahms 3. Senfonisini 1883 yılında tee 50 yaşındayken tamamlayabilmiş. 40 dakikalık senfoni 4 bölümden oluşur:

1-Allegro con brio
2-Andante
3-Poco allegreto
4-Allegro

işte bu senfoninin en güzel ve en acıklı olan 3. bölümü(Poco allegreto) günümüzde popüler bazı müzisyenler tarafından kullanılmış:

Brahms - Symphony No.3 (Poco allegreto)
Santana - Love of my life
Jane Birkin - Baby alone in Babylone

itiraf ediim; Santana'nın 1999 tarihli Supernatural albümünden bu şarkı da dahil olmak üzere bissürü şarkıyı çok seviyorum. Serge Gainsbourg'suz Jane Birkin'e katlanmaksa çok zor, üzgünüm...

1 yorum:

Burcu dedi ki...

Nesliyan son paragrafına aynen katılıyorum bir ortak yön daha keşfettik. Jane Birkin'in sesine katlanmak Serge Gainsbourg ile beraberken de zor geliyordu.
Ya ben de o iki şarkıyı seviyodum demek sebebi buymuş. Klasik müzik esintili şarkıları bilmeden hep severim melodi sebebiyle abuk biri de söylese sonra utanırım niye sevdim ben bu şarkıyı diye. Sonra ama müziği çalıntı öğrenirim varmış sebebi sonucuna varırım. Bu kadar embesil bir yorum yazmamıştım daha önce. aehuaheua ikinci kez okumaya düzeltmeye mecalim yok ehaeh. Oyun oynamaya dönüyom ben.