15 Mart 2007 Perşembe

çocukluğumu(zu)n albümleri vol. 1

işte ben de böyle bir yazı dizisi başlattım, artık kimin umrundaysa. bu blogu takip eden gençlere göre ben biraz büyükçe olduğumdan benim çocukluğumun albümleri pek kimse için bişiy de ifade etmicek ama olsun burası bizim blogumuz istediğimizi yazarız dimi bucu? dimi murat? hoop murat uyuma hulennn...
neyse efenim, ben şanslı bi çocuktum. mesela alt komşumuzun kızı menekşe'nin de dünya kadar abisi ablası bilmemnesi vardı ama onlara gittiğimde teypte ya bir ümit besen ya da bir arif susam ne biliim bir cengiz kurdoğlu kasedi olurdu. hayır bunlar da saydığımız sevdiğimiz müzisyen abilerimiz ama bir taverna havalarına saplanıp kalmışlık hali sözkonusuydu onlarda. halbuki bizim evde öyle miydi? değildi. ezginin günlüğü, yeni türkü, zülfü livaneli, sezen aksu, ahmet özhan, barış manço, enigma, peter gabriel, pink floyd, soviet army chorus band bilmemne daha neler neler dinlerdi benim abim ve ablalarım. ama sizene.

böyle bir yazı yazmaya karar verdim, çünkü bugün sevingül bahadır'ın hiroşima (kız çocuğu) şarkısı takıldı dilime, dönüp duruyor. kilim albümünden.
ablam dinlerdi hep. en hüzünlü şarkıyı bile yüzünde bir tebessümle söylediğini hayal ettiğim harika sesli bayan sevingül bahadır'ın, fatih kısaparmak'tan daha güzel yorumladığı şarkı olan "kilim"den almıştır adını bu albüm. 8 No'lu parça Hiroşima(kız çocuğu), en az Clementine(çizgi film) kadar (çocuk) psikolojimde derin tahribatlara yol açmış bir şarkıdır. önermem ama upload ediverdim :P
bazen the clientele'le birlikte şarkı söylese keşke bu hanım, nerden çıktı bilmiyorum saçmaladım işte.








1. Kilim
2. Dağlara Küstüm
3. Sen de Gül
4. Düşlerim
5. Sevda Dediğin
6. Yalnızlığı Anla
7. Nerelerde Buldum Seni
8. Hiroşima ( Kız Çocuğu ) [mp3]
9. Burada Bitityor Bir Sevda
10. Mavi Yıllar
11. Ağıt
12. Alışamam [mp3]

2 yorum:

Burcu dedi ki...

ben kaset almazdım ablam abim de yok annemler de pek almazdı müzik dinliyen insan yoktu yani evde. sadece 3 yaşında filan böyle sezen aksu dinletirlermiş ben mest olurmuşum öyle sakinleşirmişim mırıldanırmışım. çok severmişim sezen aksu'yu. biraz daha büyüyünce radyodan falan kasete çekmeyi öğrendim kasetleri kendim doldurdum falan. abuk sabuk şeyler. şarkı defterlerim vardı ilk şarkı defterimin ilk şarkısı tayfun mu ne. daha çok utanç verici anım vardır da anlatmam.

Tolga Darcan dedi ki...

Hiroşima (Kız Çocuğu)'nu görünce dayanamadım, indirdim. Daha dün gece bu şarkının Zülfü Livaneli ve The Byrds yorumlarını dinlemiştim. Evet evet, yanlış duymadınız :P The Byrds yorumu :)

Tabii bu Sevingül abla ve Zülfü abiden dinlediğimiz Nazım Hikmet'in şiirinin Zülfü Livaneli bestesi. Ama ilginç bi şekilde Zülfü Livaneli'den önce The Byrds de 1966'da yapmış bu şarkıyı. Pete Seeger çevirmiş Nazım'ın sözlerini, The Byrds de söylemiş bi "Amerikan halk ezgisi"nin üzerine: I Come and Stand at Every Door.